lördag, januari 30, 2010

broken glass.

For hemifrån halv tolv och parkerade bilen tolv. Det tog alltså en halvtimme att köra från Durrnäs och sedan hitta en parkeringsplats. Löningshelg, tänkte jag på det? Nej. Men jag fick ju en plats tillslut och började min strosarrunda. Hittade ingenting speciellt, förutom Anette bland hyllorna på H&M. Hon var också ute och strosade så vi sällskapade en stund. Det var trevligt det var längesen vi träffades.

När jag sedan kom hem hände något som jag inte riktigt hade räknat med eller ens tänkt på att det kunde hända. Precis när jag skulle ta sista trappsteget till dörren snubblar jag på något vänster och kastas ner i stengolvet med knät först. Aj! Tyvärr höll jag även två systempåsar i händerna. Inte bra, men om man kan snacka om tur i det läget så var det bara en burk och en flaska som gick sönder. Resten klarade sig. Puh! Men älskade fick torka och skura upp en stor fläck. Själv stod jag och ojjade mig över mitt ömma knä. Som faktiskt inte gör ont längre.

Så nu undrar jag om det är någon någonstans som inte tycker att jag ska festa ikväll, eller någonsin för den delen eftersom någon la krokben för mig i trappan? Vem är den skyldige? Ska jag göra som tecknet verkar vilja säga och ligga hemma i soffan hela kvällen och se en massa på tv eller ska jag trotsa och fara på fest i alla fall? Fast å andra sidan vet jag inte om jag får följa med på festen, jag vet inte om det är tänkt att vara all boys eller om jag får plats. Så det kan lika gärna vara så att den som la krokben får rätt trots allt.

Inga kommentarer: