torsdag, december 31, 2009

my 2009.

Här kommer en sammanfattning av mitt 2009, jag har suttit och läst igenom alla inlägg som jag skrivit under året (och det är över tusen stycken).

2009 var året då jag:

… och älskade blev sambo igen.
… gjorde om bloggdesignen nio gånger.
… åt palt fem gånger (alldeles för lite om ni frågar mig), varav en gång jag kokade den själv.
… såg en hel del skidskytte.
… började det nya året med feber och förkylning.
… ”upptäckte” serien Samantha, who? (underbara serier, synd att den inte fortsätter gå.)
… följde de svenska handbollsherrarna i VM i Kroatien.
… tillbringade många lördagar i februari hos Valle (schlagerlördagarna är kungliga och de drar snart igång igen).
… morgonpromenerade en massa, i alla fall i början av året.
… köpte mig en ny mobil.
… följde programmet Mästarnas mästare, slaviskt.
… gjorde comeback på fotbollsplanen, efter fem års uppehåll.
… spelade en massa innebandy på torsdagarna.
… firade lovely lillebror som fyllde 20.
… provjobbade på Kurirens taltidning i Luleå.
… firade påsk i Jutis som tidigare år.
… sökte kurser (Pedagogik och Engelska) på universitetet i Luleå, kom in på de men bestämde mig för att inte plugga.
… skrev många inlägg om hur segt sidorna skickades på jobbet.
… kombinerade träning och jobb. Massor.
… fick ett fint sms om att Meya föddes, den 30 april.
… skrev det 1000e inlägget.
… ofta var trött och rastlös.
… promenerade med Robert Aschberg och Gert Fylking till förmån för prostatacancern. Jag, Jonna och Börge gick med till Norrfjärden.
… gjorde mitt första mål i en match. Någonsin.
… ”upptäckte” serien Privileged. Som tyvärr också slutade sändas.
… och resten av världen fick besked om att Michael Jackson avlidit.
… använde balkongen väldigt flitigt.
… dömde några matcher under Pite Summer Games, men fick avbryta på grund av en dålig fot.
… tittade på en massa webb-teve på grund av sega sidskickningar.
… läste ut en massa böcker.
… var ledig tio dagar totalt i juli.
… åt upp en hel langos (kanske var det två?) under PDOL. Något som inte brukar hända.
… för en gångs skull jobbade hela PDOL-veckan, förutom lördagen.
… fixade till en massa i hemmet, så att ungkarlslooken försvann för gott.
… förlorade min älskade morfar, 17 augusti. Vila i frid!
… fick ett mycket trevligt telefonsamtal att lille Walter kommit till världen, 18 augusti.
… firade Ville som fyllde ett år, samma dag som Walter kom.
… följde friidrotts-VM i Berlin och fick se Usain Bolt springa hem några världsrekord.
… och mitt fotbollslag gick upp i division 3.
… fyllde 25.
… bjöd upp till en hejdundrandes 80-talsfest för att fira mina 25 år i livet.
… slutade se Vänner vid sänggående, i alla fall nu i slutet av året.
… äntligen köpte mig ett träningskort.
… tog med mig Tara hem och behöll henne.
… besökte Jutis många gånger de sista tre månaderna av året.
… och älskade firade fyra år tillsammans.
… skrev mitt 1500e inlägg.
… firade Halloween outklädd, i en soffa hos Funky med grabbarna spelandes NHL10.
... firade storebror som fyllde 30.
… stukade lilltån.
… blev rädd då älskade krockade med en älg. Men som tur var gick det bra, för honom i alla fall. Bilen och älgen gick det sämre för.
… firade jul med min familj i Boden.
… slutligen firade in det nya året med människor jag tycker mycket om.

Nu ska vi fara till Bersika för att börja göra oss fina. Inga fler inlägg för i år. Tack alla som har varit med mig under detta år, det är ni som har gjort det så fantastiskt. Jag vill önska er alla:

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: