söndag, oktober 18, 2009

wife of a floorballer.

Har varit på innebandy för en stund sen, men inte för att spela utan för att titta. Älskade spelade. Han har börjat spela med Argentum (Arjeplog) och de mötte Wibax/Patriots (Piteå), så man kan säga att han spelade på hemmaplan, fast borta. Det var en bra match där Argentum vann med 12-9. Härligt. Men jag ska väl kanske säga att innebandy inte är så kul att titta på, jag gillar mer hockey för där smäller det lite mer. Som min kära svärfar sa på läktaren: "Innebandy är fjollhockey." Jag kan bara hålla med.

Snart kommer älskade hem med mat och sedan ska han fara tillbaka till Jutis och jag ska fara på jobbet. Hade mycket, mycket hellre lagt mig i soffan och myst med älskade framför en film, men han måste fara innan det fryser till där uppe (det regnade tydligen nu och minusgraderna är inte långt borta) och jag måste fara och jobba så att det blir någon taltidning i Västeråsområdet imorrn. Nu kom älskade och maten. Mums.

Inga kommentarer: