måndag, oktober 19, 2009

a list from a friend.

Nu har jag fått tiden att flyga iväg en sväng. Det var trevligt, men det betyder också att det är middagsdags och jag måste göra mat, vilket jag inte ser fram emot, men det måste väl göras antar jag...

1. Vem är du:
Anna Beatrice Charlotte Lundberg
2. Någonting jag tycker om med mig själv: Just nu har jag svårt att komma på något...
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv: Att jag har svårt att göra saker när de ska göras. Har alldeles för lätt att fastna framför datorn eller teven.
4. Detta är jag rädd för: Mörker, insekter, ensamhet och höjder.
5. Tre saker jag vill ha varje dag: Pussar, näring och skratt.
6. Tre saker jag absolut inte kan göra: Slicka min näsa, leva utan lypsyl och snusa på höger sida.
7. Detta tycker jag om att göra: Träna fotboll, umgås med vännerna, blogga och sova.
8. Detta vill jag göra just nu: Krama och pussa på älskade.
9. Bästa känslan: Kärlek.
10. Värsta känslan: Rädsla och oro.
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har: Omtänksamhet, humor och ärlighet.
12. Är jag kär just nu? Som jag är.
13. Jag vill gifta mig? Med Micke.
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör: Skaffa barn, gifta mig, se mina barnbarn växa upp, resa, karriär...
15. Min käraste ägodel: Min dator.
16. Något jag vill ha i present: En resa.
17. Detta har jag på mig just nu: Mina svarta träningsbyxor, grått linne och turkos munktröja.
18. Favoritkläder: Mjukisbyxor.
19. Favoritdjur: Hund och katt (även om de gör att mina näsa kliar).
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest: Varierar.
21. Favoritlåt just nu: Oj, ingen speciell.
22. Roligaste/tråkigaste ämne i skolan: Roligast var helt klart idrott och tråkigast var nog SO, eller kanske NO var tråkigare.
23. Stjärntecken: Jungfru.
24. En bok jag älskar: Flyga drake av Khaled Hosseini.
25. En film jag älskar: Det finns många.
26. Tv-program jag gillar: Hahaha.. Måste jag verkligen svara på det?
27. Favoritdoft: Micke.
28. Detta äter jag gärna: Mat som jag slipper laga själv.
29. Dricker helst: Vatten.
30. Favoritgodis: Det varierar.
31. Vart vill du resa: Just nu skulle jag faktiskt vilja åka till Jutis för att krama och pussa på världens bästa, men annars vill jag resa någonstans som inte är här.
32. Färg på mina ögon: Gröna.
33. Min längd: 173 cm.
34. Jag tror: att jag måste äta lite middag snart.
35. Jag spelar: fotboll.
36. Person jag beundrar: Min mamma.
37. Så här bor jag: I en lägenhet på Durrnäs, men mest bor jag framför datorn.
39. Det här tänder mig: Micke i sina arbetsbyxor.
40. Det här gör mig avtänd: Dålig andedräkt och kaxighet.
41. Favoritfärg: Det varierar.
42. Favoritcitat: Om du ingenting gör, får du ingenting gjort.
43. En hemlighet jag vet: Åh, jo det är så här att.... Näää! Så dum är jag inte.
44 Den bästa present du fått?: Digitalkameran av älskade.
45. Senast köpta skiva: Backstreet Boys förra skiva, Unbreakable, men snart köper jag deras nyaste som ska gå varm i bilen.
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: Mina ögon (när de inte är röda och trötta, som idag).
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: Hm, jag vet faktiskt inte...
48. Udda förmåga/egenskap: Inga såna, vad jag kan komma på.
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara: Haha, det skulle nog vara en guldfisk med tanke på mitt underbara minne.
50. Vad lyssnar du på just nu? Ser ett avsnitt av One Tree Hill, säsong 5, så jag hör på dialogen.
51. Vad har du gjort/ska du göra idag? Jag har tvättat, varit ute med Tara, varit på Dollarstore, letat tapeter och sett en massa OTH-avsnitt. Snart ska jag äta lite middag och sedan ska jag väl fortsätta se serier.
52. Var är dina föräldrar födda? Hm, mamma föddes i Boden och pappa i Västerbotten, men jag vet inte vilken stad.
53. Vad är det senaste du installerade på datorn? Någon uppdatering tror jag.
54. Vilken är din favoritrestaurang? Hm... Det beror vad jag är sugen på.
55. När badade du i en pool senast? Nyårsafton tror jag.
56. Har du varit med i någon skolpjäs? Hahaha.. Det har jag.
57. Hur många barn vill du ha? Två, men man vet aldrig hur det blir när det väl händer.
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om? Hårdrock där sångaren skriker.
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet? Tror det.
60. Vad har du för TV-kanaler? Nämn en så har jag nog den, för vi har de flesta.
61. Har du åkt moped någon gång? Hahaha.. Som jag har.
62. Har du busringt nån gång? Det har nog alla gjort när de var små.
63. Har du fått felparkeringsböter? Ja.
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump? Skulle vilja göra det, men jag tror inte jag skulle klara av det med tanke på min höjdrädsla.
65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt? Hm.. Min geografi är inte så bra, men är Halmstad söder om Göteborg eller är det tvärtom, hursomhelst är något av dessa städer svaret på frågan.
66. Har du en egen trädgård? Nej, men skulle vilja ha en. Inte för att jag har gröna fingrar, men då skulle jag ha något att göra när jag får tråkigt.
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier? Hälge.
68. Kan du alla orden i nationalsången? Tror det.
69. Badkar eller duschkabin? Badkar.
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden? Har inte sett så många filmer den senaste månaden...
71. Favoritpizza? Jag vet inte.
72. Chips eller popcorn? Mäh, det kan jag inte svara på...
73. Vilken färg på läppstift använder du? Lypsylet är genomskinligt.
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång? Varför skulle jag ha gjort det?
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling? Haha, vi hade en på roliga timmen i femman eller om det var sexan och jag vann...
76. Apelsin- eller äppeljuice? Multivitamin.
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni? Micke, Jon, Tomme och Lundgren på Sunes, i lördagsnatt. Om det räknas...
78. Favoritchoklad? Vit vinner nog.
79. När röstade du senast? I våras när vi skulle rösta till EU-parlamentet.
80. När åt du en hemodlad tomat sist? Det har jag ingen aning om.
81. Har du vunnit en prispokal någon gång? Det har jag.
82. Är du bra på matlagning? Ja, om jag anstränger mig.
83. Klarar du att tanka själv? Ja, jag gjorde det senast idag.
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på reklamtevekanalen? Nej, det tror jag inte... Hahaha...
85. Pepsi eller Coca Cola? Coca Cola.
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb? Nej.
87. Vad var det senaste du handlade? Ben till Tara, godis, sköljmedel, Aftonbladet och kryssbilagan.
88. Har du kräkts offentligt? Det har jag.
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken? Den sanna kärleken har jag redan hittat så då återstår bara att bli mångmiljardär.
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Inte kärlek kanske, men förälskelse.
91. Har du ringt något betalnummer? Nummerupplysningen och jag har röstat i Idol och Let's Dance, räknas det?
92. Kan man vara vän med sitt ex? Ja, det kan man om man vet att det bara är vänskap.
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast? Morfar.
94. Hade du mycket hår som liten bebis? Nja, jag tror det var normalmycket.
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar? Hm.. Jag vet inte, men jag ska nog ändra det till något roligare tror jag.
96. Vad har du i din väska? Plånbok, mobil, lypsyl. snusdosa, necessär med alla möjliga viktiga saker och nycklarna.
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig? Innan jag lägger mig i sängen brukar jag pinka, men sen innan jag somnar gör jag det alla vet att jag gör.
98. Vad har du att vara tacksam för? Min underbara familj.
99. Var hittade du den här listan? Hos Sushi.
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät: Den som känner att de har lika tråkigt som jag och vill fördriva lite tid är fria att göra den.

Inga kommentarer: