måndag, oktober 12, 2009

going north.

Det gick inte så bra att somna igår. Trodde det skulle gå fort som attan, men det tog minst en timme. Jobbigt. Sen vaknade jag en halvtimme före klockan skulle ringa av samma anledning som de flesta mornar. Ryggdjävulen! Jag måste försöka lösa det på något sätt, för det är verkligen inte kul att vakna av att ryggen är på väg att gå av och vilken ställning du än intar gör det lika ont.

Känns lite jobbigt att ha så här ont i ryggen och veta att jag ska sitta på en buss i fem timmar, men å andra sidan har jag tagit en värktablett så förhoppningsvis försvinner smärtan, för att sitta fem timmar på en buss med grym ryggont är inte något jag ser fram emot.

Ja, ni kanske undrar dels varför jag är vaken så här tidigt och dels varför jag ska åka buss. Jag ska åka upp till Jutis och det går en enda buss varje dag och den går kvart i nio så därav den tidiga timmen. I Jutis ska jag träffa "mormor" (Mickes mormor), kramas med älskade och sedan hämta hem bilen. Yes, billösheten är ett minne blott, jag får börja ha bilen på veckorna och det ska bli så grymt skönt.

Oj, jag måste sluta skriva insåg jag precis, för jag måste packa lite kläder och saker i en väska och sedan ta bussen till bussen. Men ha det så bra tills vi hörs imorrn igen. Nu lämnar jag barmarken och åker till snön. Usch, det tycker jag inte om, men det är saker man får ta om man vill kramas ibland och framförallt för att få ha bil.

Inga kommentarer: