onsdag, oktober 21, 2009

the call.

Det ringde precis i min telefon och detta är samtalet:

Jag (J): Anna...
Man (M): Hej Anna. Det här är Svante Blomkvist, känner du mig?
J: (tyst en stund) Nej, det gör jag nog inte.
M: Vi har inte pratat med varandra idag?
J: Öh, nej det har vi inte gjort.
M: Okej. Då vet jag. Det finns många Anna Lundberg i stan. Var bor du förresten, utanför stan eller?
J: Nej, jag bor på Durrnäs.
M: Nej, då är det fel. Jag har tappat bort numret så jag sitter och chansar.
J: Haha, okej.
M: Men tack så mycket för hjälpen. Hejdå!


Haha, det var en rolig gubbe. Det sjuka var att jag kände igen rösten något så fruktansvärt, men det kan ju vara någon som låter likadant som någon annan. Jag hoppas han hittade rätt nummer. Nu ska jag fortsätta läsa en stund innan jag ska se film och mysa i soffan.

1 kommentar:

Moa: sa...

Haha stackars gubben! Dock blir jag alltid lite mindre trevlig så fort nån frågar var jag bor, blir alltid lite misstänksam då haha :)