onsdag, september 16, 2009

from the couch to work in five minutes.

Idol har precis börjat. Jag sitter i soffan och äter mitt godis i mjukisbyxor och en stor och skön tröja. Telefonen ringer. Det är från jobbet och Anna S frågar om jag kan komma in och jobba. En av mina kollegor har problem med ryggen bland annat och hon kan inte fortsätta jobba.

Snäll som jag är (och pengakåt ska väl tilläggas) byter jag kläder och gasar till jobbet. Så nu sitter jag här och väntar som vanligt på sidor. Det känns väldigt konstigt att bli "inslängd" så här, men jag har gjort det bra och det är ju en tidning jag gjort många, många gånger (ÖP) så det är ju inte så farligt. Men med tanke på att jag klev upp nio imorse och har suttit i en bil i någon timme är jag rätt trött. Men vad gör man inte för att hjälpa en kollega i nöd? Och ja, självklart för att tjäna pengar. Jag har ju sån tur att jag får betalt för en full dag. Det är inte illa.

Inga kommentarer: