söndag, juli 05, 2009

we will live a long, long time.

Jag är hemma från träsket (vi kallar stugan så). Det har varit väldigt skönt att komma bort en stund och det är ju alltid trevligt att träffa mamsen. Vi käkade ju surströmming som var helt underbar, åt en massa chips och nötter, såg tv och spelade en massa spel. Sen skrattade vi som aldrig förr. Vi var trötta och mamma hörde fel vid en av frågorna i ett av spelen så det blev lite missförstånd som tog andan ur mig. Men det var roligt.

Natten blev jobbig. Kattpojken, Zizou (lillebror har döpt honom så tala med honom) är inte så gammal och tycker därför att sova är överskattat. Det är ju sååå mycket roligare att vara vaken och leva om. Speciellt leka med den äldre katten, Alyz. Men det tyckte verkligen inte jag var någon bra idé. Men jag lyckades ändå somna om de gånger han väckte mig och när jag väl beslutade mig för att sovandet vara över var klockan elva, så det var ju bra.

Dock hade ju vädret fått vara lite roligare. Det är inte kul att vara i stugan när det är dåligt väder, det blir lite kallt och det finns inte så mycket att göra. Så efter frukost och några korsord kom älskade och hämta mig och vi hjälpte mamma att packa in katterna i bilen. En mycket trevlig helg, dock är jag väldigt trött. Men jag tänkte se Wimbledonfinalen med Federer mot Andy Roddick, sen får vi väl se hur länge ögonen är med mig. Kan hända att det inte är så länge.

Inga kommentarer: