söndag, juli 19, 2009

temporary solutions.

Har legat och halvsovit på balkongen i drygt två timmar. Skönt, men lite ont i axlarna och ryggen (what else is new?). Sen fick jag världens ryck. Dammade av mattorna som vi har på balkonggolvet och har sopat bort allt skit, torkade av fönsterbrädan, räcket och stolarna (fågelskit blandat med pollen är ingen trevlig syn). Sen ställde jag ut mitt gamla rumsbord (det som jag hade i min förra lägenhet) så nu har vi ett bord på balkongen. Men det är endast tillfälligt, ska bli ett riktigt någongång. Måste bara komma ihåg att ta in bordet när det regnar för det tål inte riktigt sånt väder.

Nu tror jag att jag ska lägga mig i soffan en stund och kanske sova ordentligt en liten sväng. Sedan väntar duschen (åh, älskade duschen) och efter jag har skrubbat och smörjt är det påklädning och sedan väntar middag ute. Min älskade sambo ville bjuda mig på middag. Så mysigt det ska bli. Dock hade det ju varit roligt om man inte kände sig som en zombie, men det är bara att hoppas att en liten powernap och en skön dusch kan göra underverk... Drömma går ju!

Tänk att tillfälliga lösningar kan vara så bra.

Inga kommentarer: