söndag, juli 05, 2009

the king of tennis.

Fyra timmar och sexton minuter. Så länge spelades årets Wimbledonfinal. 7-5, 6-7, 6-7, 6-4 var siffrorna efter fyra spelade set. Femte setet tog mer än en timme att spela och slutade 14-16. Det är helt galet. Men vilken match det var. Spänning på hög nivå, trots detta var jag nära att somna någonstans i andra set, men jag lyckades hålla mig vaken och som jag är glad över det, för att ha missat denna final hade känts illa. Jaha, ni kanske vill veta vem som vann? Förlåt mig. Det var giganten som tog hem sin femtonde Grand Slam-titel och har nu raderat ut Pete Sampras gamla rekord. Jag måste dock faktiskt erkänna att han hade lite svårt mot Andy Roddick, som visade att han verkligen tillhör tennistoppen. Men det är bara att ta av sig hatten och buga för tenniskungen från Schweiz; Roger Federer!

Inga kommentarer: