måndag, juni 15, 2009

dinner was served.

Matchen slutade oavgjort, 3-3. En poäng mot serietvåan är inte fy skam. Men jag orkar inte skriva om matchen är för irriterad för det. Vad jag däremot hade tänkt skriva är vad som möter mig när jag kommer hem. Pojkarna blev lämnade ensamma och det första jag möttes av, var ett kaos i köket. Men jag försökte (och försöker än) ignorera kaoset och såg varför det var så kaosartat. De hade ju lagat mat och inte vilken mat som helst. De hade lyxat till sig så här på måndagskvällen.


Nog måste ni erkänna att det ser rätt gott ut. Om ni undrar vad bilden föreställer så är det kycklingspett (som är i småbitar), beasås, sallad och någon sorts potatisaktig sak. Tror de heter något i stil med Barbecue-blablabla. Vet tyvärr inte namnet, men de ser ut som chips i alla fall och smakar väldigt gott. Pojkarna är duktiga de.

Nu ska jag torka mig och ta på mig pyjamasen och mysa lite i fåtöljen innan sänggång. Är rätt trött så jag ska försöka komma i säng i tid, men när man jobbar på Cityakuten vet man aldrig. Det kan bli sent och det kan bli tidigt. Det beror helt enkelt på vad som inträffar.

Inga kommentarer: