fredag, maj 15, 2009

nice to have a reason...

Det är varmgrader ute och solen tittar fram då och då, men än så länge är det lite för mycket moln för att kunna sitta på balkongen, men jag hoppas det ger med sig. Annars har natten varit bra, vaknade kring åtta av samma anledning som förut, bank och bök från någonstans i närheten. Men jag tänkte att jag skulle ligga kvar till tio åtminstone och det gjorde jag och jag somnade även om lite till och från under de två timmarna. Nu är det bara nästa som ska kliva upp, lite svårare, men jag ska försöka så gott jag kan. Jag menar man kan inte sova bort en sån här dag.

Sen har jag äntligen fått en anledning till varför jag inte får spela någon match (fick ju stå över förra helgen och även på söndag). Det är nämligen så att mitt gamla lag Unbyns IF har kvar mig som medlem, trots att jag inte spelat en match på fem år. Detta ska inte vara möjligt eftersom man efter fem år ska bli avregistrerad och kunna gå till en annan klubb om man så vill. Men detta har då inte skett så nu måste vi skriva övergångspapper i alla fall. Suck och stön. Men det betyder - hoppas jag - att jag får spela nästa helg. Men det känns grymt skönt att få en anledning till varför jag inte blivit uttagen, blev väldigt besviken igår.

Jaja, ska försöka en gång med sjusovaren i sängen, för jag vill hitta på något idag tillsammans med älskade. Det var längesen vi hittade på något roligt tillsammans och det är bra väder ute så det är ju en ypperlig dag för att göra något kul. Tycker inte du det också, älskling?

Inga kommentarer: