måndag, maj 04, 2009

it takes two to tango.

Denna lista hittade jag på en blogg ute i sajberspäjsen och jag tyckte den var lite rolig. Om det är någon av er som känner samma sak är det bara att markera, ctrl+c:a och sedan ctrl+v:a i eran egen blogg. Men glöm inte bort att skriva egna svar, annars blir det bara konstigt!

Vad heter ni? Anna & Mikael (Micke).
Hur träffades ni? Jag jobbade på Kalles och han kom nerför trappan... Resten är historia!
Hur länge har ni varit tillsammans? 16 oktober 2005 (förra årets sex första månader räknas inte).
Är ni förlovade? Nej, inte än i alla fall.
Bor ni ihop? Yes.
Har ni barn? Nej, men vi har pratat om att skaffa hund.
Har båda körkort? Yes.
Isåfall, vem kör bäst? Hahaha. Eftersom det är jag som svarar är det ju självklart jag, men om det var Micke som höll i svaren hade det sett annorlunda ut.
Kommer du ihåg er första kyss? Hur kan man glömma någonting så underbart?
Vem sa "Jag älskar dig" först? Micke. Tolvslaget på nyårsafton 2005/2006.
Vem är äldst? Jag. Ett år och en vecka.
Vilka stjärntecken är ni? Jungfru och Våg.
Vem fyller först på året? Jag.
Håller ni i handen på stan? Nej.
Vem är längst? Micke.
Vem sjunger bäst? Här tror jag att vi är helt överens att det är jag.
Var nån av er oskuld när ni träffades? Nej.
Kände ni varann innan ni blev ihop? Nej.
Vad har ni gemensamt? Många saker, men samtidigt är det många saker som vi inte har gemensamt. Perfekt!
Blev du kär i första ögonkastet? Nej, inte kär, men helt klart attraherad och helt förtrollad faktiskt.
Har ni någon speciell låt? Ted Gärdestads För kärlekens skull.
Har ni några "frikort"? Nej, egentligen inte men om Henke Lundkvist skulle dyka upp tror jag att jag skulle få ett snabbt frikort, detsamma gäller honom och Rihanna (tror jag... Hahaha...).
Har ni stora framtidsplaner? Absolut.
Har ni gråtit i varandras armar? Jo.
Har ni varit utomlands tillammans? Nej, men det dröjer nog inte så länge, förhoppningsvis.
Vilket är ert bästa minne? Oj, det finns så många. Men midsommarafton ifjol var en bra dag.
Vem lagar bäst mat? Hahaha.. Jag måste nog säga Micke, men jag är inte så pjåkig jag heller när jag sätter den sidan till.
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Ja ni, antingen sitter vi i varsitt rum vid varsin dator eller så ligger vi i varsin soffa och kollar tv.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Nej, inte alltid.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Jag bodde i Pite och han bodde för tillfället i Boden (vi hade bytt plats lite... Hahaha..).
Blir du lätt svartsjuk? Måste nog säga nja, men jag blir inte alls lika svartsjuk nu som i början.
Brukar ni bråka? Nej, det vill jag väl inte påstå, visst har vi lite smågnabb och gräl ibland men jag tycker bara det är nyttigt i ett förhållande.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Beror på vad vi vill varandra.
Vilken är hans finaste kroppsdel? Det första jag la märke till var hans underbara ögon, men nog är hela han underbar.. Eller ja, hans tår är ibland inte så trevliga, men de sitter ju rätt långt ner på kroppen så jag ser dem inte så ofta.
Brukar nån av er prata i sömnen? Hahaha... Jag är nog den som pratar mest (både i sömnen och i vaket tillstånd), men det har hänt att Micke har pratat någongång också.

1 kommentar:

J sa...

Jag coppar den vi tillfälle, nu är det sista rycket på jobbet som gäller ;)