onsdag, april 29, 2009

paid for nothing.

Att vara tentavakt måste vara det mest lugnaste jobbet som finns. Bara sitta och läsa någon timme och kryssa på en listan lite då och då. Visserligen betalar det inte så bra, men många bäckar små. Sen är det rätt bra ibland, till exempel idag, började 10:15 och skulle egentligen sitta till 15:00, men de var bara tre stycken som skrev och jag fick åka hem redan vid halv ett. Så nu sitter jag här hemma och får betalt i ytterligare två timmar. Är det någon som kan toppa det?

Funderar på vidare sysselsättning. Kanske att jag fortsätter läsa boken jag påbörjade tidigare eller fortsätter med det vanliga (serier i soffan). Solen skiner ute, men jag vet inte om det är för kallt för balkongen, det blåser ju ändå lite. Jag ska gå ut och känna efter, för det känns dumt att lägga sig i soffan och missa soltid. Dock måste jag nog ge magen lite mat, för annars kanske blodsockret sjunker och jag svimmar och eftersom Micke inte är hemma kan jag bli liggande länge och det vill jag då verkligen inte. I och för sig, jag får ju betalt för det.

Inga kommentarer: