fredag, april 24, 2009

once again, a wonderful day.

Återigen en bra dag... Eller det är ju om man bortser från incidenten imorse. Jag ska berätta. Det är så ironiskt och typiskt mig. Jag står och lägger på lite äppelmos på min gröt och tänker på inköpslistan och inser att äppelmosburken är halvfull, så någon ny behövs inte nu. Det är efter det allting händer. Är på väg mot kylskåpet för att ställa in mjölk och äppelmosen och mjölken hamnar där den ska vara, medan min arm får någon sorts spasm och burken faller i golvet och resulterar i glassplitter och äppelmos över hela golvet.

Skriker till för jag står mitt i kaoset och Micke som har legat och sovit vaknar och kommer in och tror att jag tappat datorn (jag lovar han hade märkt redan vid skriket om det var datorn). Det blir att sopa och torka golvet. Men det är så typiskt, bara för att jag tänkte att jag inte behövde köpa en ny burk händer detta. Är fan inte ens förvånad.

Men som sagt
bortser man från det (och att vi fick avstämning på Coop efter att ha handlat massor (och då menar jag massor)) så har det varit en bra dag. Lunch på stan med pojkarna, sen fick jag mig nya shorts och jeans för en bra peng (30% på Cubus idag). Inte illa! Däremot har min fot inte tyckt om dagen på stan, lite svälld är den nu och jag är glad att jag har ett rätt stillsamt jobb för imorrn 09.50 ska foten inte krångla för då blir jag irriterad. Men som sagt, jag ska inte tänka på det för då går väl foten av eller något, med tanke på att mina tankar tydligen vill spela mig ett spratt.

Innan jag slutar ska jag bara be er gå in och läsa om min älskade mamma. Det står dock ingenting om just henne personligen i texten, men det handlar om henne ändå. Ni kan se henne också på bilden (längst upp, trea från vänster). De är duktiga "tanterna". Nu ska jag slappna av lite innan arbetet.

Inga kommentarer: