onsdag, mars 11, 2009

who needs a man?

Jag vet inte om jag tror på det själv, men bevisen hänger på väggen. Jag har de senaste timmarna (har ingen aning om hur många dock, men kanske tre och en halv?) varit väldigt effektiv och överbevisat mig själv fyra gånger om. Lådorna som igår stod ouppackade och i vägen är uppackade och nerburna i förrådet (som jag faktiskt har ordnat upp lite i när jag ändå var där) och hyllorna som jag efterlyste igår hänger på väggen. Fyra stycken för att vara exakt och vem som har skruvat ska jag få be att skryta med, det är jag själv utan någon som helst hjälp från min sambo. Jag känner mig otroligt duktig och stolt.

Så nu ser det ännu mer ut som att det bor människor i lägenheten. Phew! Det har dock varit en pärs, för borrmaskinen ville slinta några gånger (men inga olyckor) och det var svårt att bara ha två armar ibland, men efter en hel del bökande och muttrande sitter de där nu. Haha, jag vet att jag skrivit om det i första stycket här ovanför men jag är så stolt så jag kan skriva om det igen och igen och igen... Men det ska jag inte, för hur kul är det att läsa samma saker hela tiden?

Som sagt, det mesta är på sina platser, det är bara några få grejer som fortfarande inte har någon plats att vara på. Det beror dels på en hylla som står där den inte ska (den ska slås i flisor och försvinna från jorden) och dels på att jag inte vet var vissa saker ska få bo. Men det har jag bestämt mig för att tänka på en annan dag för nu ska jag tvätta av mig lite, ligga ner och sträcka ut ryggen, klä på mig och sedan fara och läsa in Falukuriren. Yes, inte bara det att jag har varit igång i flera timmar, jag måste vara på alerten i drygt nio timmar till. Kommer förhoppningsvis somna gott ikväll.

1 kommentar:

J sa...

Men så skönt!
Avis på dig som Får jobba! ;P