söndag, mars 29, 2009

what a finish!

Medan snön yr utanför fönstret (ja, jag vet, jag trodde också det var färdigt med snö) har jag legat i soffan och sett säsongens sista skidskyttelopp. Herrarna startade vid elva och trots att jag kom i säng sent och har vaknat många gånger i natt klev jag upp och såg herrarna åka. Men tyvärr kommer jag inte ihåg hur det slutade för svensk del, för jag låg i en dvala typ. Men de var säkert duktiga, i alla fall Ferry.

Däremot gick det desto bättre för svenskorna, speciellt för en. Helena Jonsson slutade tvåa och tyskan Wilhelm slutade sexa vilket betyder att våran egen sköna Helena tog hem hela världscupen. Hon är helt fantastisk denna unga tjej (hon är faktiskt lika ung som jag) och jag är så imponerad. Att stå där på sista ståskyttet och ha sin konkurrent bredvid sig och veta att de svarta prickarna ska vara vita efter fem skott måste vara så fruktansvärt nervöst. Helena har en helt sjukt mental styrka och kyla. Wilhelm bommade två skott men istället för att bli påverkad av det sköt Jonsson lugnt och fint ner alla prickarna och kunde därför säkra världscupsegern (med hjälp av andra åkare). Så ett stort grattis till Helena!

Nu ser jag slutet på Let's Dance, även om jag såg det i fredags är det skönt att se det igen för det är en annan sak att se det på jobbet med alla som pratar och lågt ljud. Sen tror jag att jag ska avsluta mitt SATC-maraton, men det kan lika gärna bli så att jag somnar i soffan någon timme för jag är trött, vi förlorade ju en timme inatt vilket känns idag, ja alkoholen och den sena timmen spelar väl in också men inte lika mycket som den förlorade timmen.

Inga kommentarer: