onsdag, mars 04, 2009

wait for it...

I väntan på att muffinsen - ja, det blev muffins, någon som trodde något annat? - ska kallna och bli ätbara hittade jag en lista hos Patsy. Det var en väldigt rolig lista och hon hade skickat vidare den till mig och jag blev faktiskt glad för då slapp jag sitta och vänta på muffinsen utan någonting att göra.

1. Vilken är den största runda byggnad du varit inne i?
Jag tror att Globen är den största, men jag har även varit i (på?) Cosmonova. Det var på en klassresa i sexan, vi såg filmen om Grand Canyon och jag höll allvarligt på att skita på mig för jag är så sjukt höjdrädd och det var inte det bästa att se den filmen då. Speciellt inte när jag var 12 år och en stor fegis. Inte för att jag inte skulle bli rädd idag, men kanske inte i lika stor utsträckning som då.

2. Kan du stava till shifonié?
Men dagens teknik är det ju bara att kopiera ordet och låtsas som att det är jag som har skrivit det. Men ordet i frågan stavas shifonié (jag kopierade det inte med hjälp av ctrl+c, jag skrev bara helt enkelt av det), sen finns det ju ett ord som låter likadant som är en möbel, chiffonjé, som jag tydligen också kan stava till. Om jag fick hjälp med det ordet också låter jag vara osagt.

3. Vilken är din favoritbok just nu?
Ända sen första raderna är Flyga drake av Khaled Hosseini den absolut bästa boken jag läst. Även hans andra bok Tusen strålande solar är helt fantastisk. Har ni inte läst dem, gör det!

4. Hur många bloggar läser du dagligen?
Många, många, många. Att läsa bloggar ingår i mina morgonrutiner. Efter att ha läst tidningarna (på internet) läser jag alla dessa bloggar. Men det är roligt. Tidsfördriv om inte annat. Sen blir det ju så att jag får en bra koll på folk jag inte pratar med så ofta.

5. Vilken låt skulle du kunna sälja din bror/syster för att få ha skrivit?
Oj! Vilken låt är värd att sälja min bror/syster? Jag har ju egentligen två av varje sort så jag kan ju om jag vill välja fyra låtar. Men jag just nu kommer jag inte på någon låt alls. Det är konstigt. Jag tror faktiskt inte det finns någon som jag skulle offra mina syskon för. Sad but true!

6. Vad har du emot Lyxunge?
Egentligen ingenting, men hans oerhörda förmåga att få en att skratta med minsta lilla medel är någonting som jag har varit avundsjuk på. Tänk om man själv hade den förmågan? Fan, nu insåg jag att jag verkligen saknar Ankarstiden. Det var verkligen en tid då allt hände och det var mest roliga händelser.

7. Säg en kändis du gärna skulle bada bastu med!
Oj, det finns nog en hel del. Men Henke Lundkvist är nog den jag kan komma att tänka på mest. Tänk er honom halvnaken (ja, han får vara naken om han vill) i en varm bastu, svettandes. Mmm, jag tror jag svimmar av bara tanken…

8. Hur upptäckte du Lyxunge?
Det måste ha varit på en fest, säkerligen hos Steef en gång för en herrans massa år sedan. Han dansade kanske Safety Dance (hette den så?) eller något annat, men hans minne etsades fast, precis som det ska vara.

9. Vem tycker du är tidernas främsta modell? Twiggy, Kate Moss, Marilyn Monroe eller Ingrid Grundström?
Modellvärlden och jag går inte riktigt hand i han, men Kate Moss vet jag är lite sunkig och allmänt lite knäpp (?). Marilyn Monroe var vacker, ingen tvekan och Twiggy var ju en av de första. Så det är svårt. Den sistnämnda (Ingrid Grundström) har jag aldrig hört talas om så jag har svårt att uttala mig om henne.

10. Vilken modeföreteelse har du stört dig på mest på senaste?
Oj, det finns så många. Men jag har lite svårt med byxor/kjolar med hög midja. Inte på andra (de som klarar av dem) utan på mig själv. Jag ser mest konstig och obekväm ut. Sen vet jag inte riktigt… Jo, kanske de stora (JÄTTEstora) glasögon som vissa folk har, jag har inte riktigt fattat grejen. Kanske för att jag inte har glasögon själv?

11. Hur ofta ställer du dig själv frågan "vad gjorde man innan internet?"?
Ja, jag vet faktiskt inte, men nog ploppar tanken upp ibland. Jag har svårt att minnas den tiden. Hur överlevde jag?

12. Hur kul är det att blogga egentligen?
Det är min drog. Klarar mig fan inte utan min blogg. Brukar alldeles för ofta tänka hur jag ska blogga om saker och ting. Till exempel om jag är på stan och någonting roligt/intressant/tråkigt/speciellt händer brukar jag börja formulera ett blogginlägg i huvudet. Men tyvärr så har jag en guldfisks minne, så dessa formuleringar brukar ha försvunnit när jag väl kommer hem och ska blogga.

13. Skulle du vilja träffa Lyxunge?
Jag har redan fått äran att göra det och jag tycker att alla människor ska träffa Lyxunge någon gång i sitt liv, för det är verkligen en ära och oförglömligt.

14. Vilket är ditt finaste minne av Lyxunge?
Oj, det var så länge sen jag träffade honom så jag kan inte riktigt komma ihåg. Men han har gjort så mycket och fint under åren vi bodde på Ankars.

15. Vilka fem skickar du den här listan vidare till? (Om du inte skickar den vidare kommer du bli olycklig och dö ung.)
Den här frågan är väldigt konstig för de flesta jag umgås med nu har ingen aning om vem Lyxunge är så vissa av frågorna blir svåra för dem att svara på. Men någon som jag vet känner till denna Lyxunge är Julia, så hon får gärna svara på frågorna och kanske Sushi?

Inga kommentarer: