torsdag, mars 26, 2009

thank god it's thursday!

Torsdagar har på senare tid varit en av de bästa dagarna på hela veckan och anledningen till detta vet ni nog rätt så väl vid det här laget. Men jag kan tala om för er att torsdagar har klättrat ännu mer på listan över bra dagar sedan några veckor tillbaka. Inte bara att jag spelar innebandy en timme mitt på dagen, jag har även fotbollsträning på kvällen. Ja, jag vet, jag har fotbollsträning onsdagar också, men torsdagar innebär träning på konstgräs, vilket i sin tur innebär att jag får spela med ordentliga skor och får skjuta bollen ordentligt. Visst är det skönt att träna på onsdagar också, men det är en sån stor skillnad på inomhusgolv och konstgräs.

Så nu har jag ätit en ordenlig frukost och ska smälta maten en stund i fåtöljen i sovrummet (Micke sover på soffan så jag vill inte sitta där inne och störa honom) innan det är dags att fara iväg och spela innebandy. Förra veckan missade jag det på grund av tentavaktandet, men idag är jag laddad. Dock har jag lite träningsvärk i rumpmusklen (få inga konstiga tankar nu, det beror på att jag inte stretchade ut den ordentligt efter träningen igår), men jag känner att det gör mest ont då jag ska ställa mig upp från sittande och hur ofta sitter man när man spelar innebandy?

Inga kommentarer: