torsdag, mars 26, 2009

speaking literally.

Shit pommes frites vad träningsvärk jag kommer ha imorrn. I alla fall känns det så just nu. Det är inte många kroppsdelar som inte är ömma. Men som tur är har jag inga planer imorrn (förutom jobbet klockan fem) så jag kan gott ligga i soffan/sängen och gnälla över smärtan. Men förhoppningsvis ska det inte behöva gå så långt, men det är bra att ha framförhållning.

Bad min kära sambo om att han skulle ha ägg kokade tills jag kom hem. Fanns det några kokade ägg när jag kom hem? Nej. Blev jag förvånad? Nej. Det är så typiskt honom, ingenting kan ha göra som jag ber honom om. Nej, nu är jag ond, men det hade varit skönt om de redan var färdiga för då hade jag sluppit sitta här och passa dem. Äh, vad gör det om hundra år? Tio minuters koktid, sedan duschen och slutligen en smörgås med ägg och annat gott innan sängen. Men nog hade det varit skönt att gå och sova smärtfri, men ska man ligga på topp är det smäller man får ta. Bokstavligt talat.

Inga kommentarer: