tisdag, mars 24, 2009

a moment to myself.

Ibland är det så grymt skönt att sätta sig på ett kafé med en bok och en tekopp och bara vara. Det har jag gjort i en dryg timme. Eller jag var inte helt själv hela tiden, min kollega Richard kom förbi och satt en stund. Det var mycket trevligt. Vi pratade om många saker. Men förutom pratstunden var jag ensam med min bok. Såna stunder ska man ta vara på.

Nu är jag hemma igen och vi bestämde att vi inte far ut till Bersika (Micke orkade inte) så jag ska sjunka ner i soffan och se det nya avsnittet av One Tree Hill som damp ner i datorn i morse. Sen ska jag fortsätta läsa. Har verkligen kommit in i en läsperiod och när de infaller är det bäst att ta vara på dem, för helt plötsligt kan de försvinna. Så om ni undrar var jag håller hus (ifall det fortfarande är någon som vill umgås) så är det i soffan, under filten. Då vet ni.

1 kommentar:

J sa...

Hallå :) Så härligt att bara sitta så på ett fik coh mysa, vilket valde du då?? Ikväl efter jobbet ska vi också se oth.. Hoppas det var spännande.. PUSS