söndag, mars 22, 2009

the king of biathlon.

Han är helt makalös denna norrman. Helt överlägset tog han hem segern och med denna seger även sin 89:e (!) världscupseger. Vad finns att säga? Han är helt enkelt den bästa. För de svenska herrarna (Ferry och Bergman) gick det sådär. Bergman slutade visserligen sjua, men han hade kunnat vara ännu högre upp i listan om han skjutit bättre. Ferry slutade på fjortonde plats, med fyra bom totalt, vilket inte alls är det man är van vid. Men det är en världscuptävling kvar och förhoppningsvis kan de svenska herrarna avsluta på ett bra sätt.

Det är en dryg timme kvar tills damerna ska ut i spåret och jag hoppas så klart att Jonsson ska åka sig till en första plats. Men som sagt, det är en timmes uppladdning som väntar så jag ska ladda upp genom att luta mig tillbaka med min bok. Det tror jag inte att de skjutande damerna gör, men alla laddar vi på olika sätt.

Inga kommentarer: