lördag, mars 14, 2009

I've been laughing for two days,

Kommer någon av er ihåg programmet Time Out som gick på fyran förut? Komiker och sportprofiler skojar och pratar sport. Underbart program faktiskt. Det har ju slutat sändas och det tycker jag är tråkigt. Men då är det tur att det finns att ladda hem, så nu i två dagar har jag suttit och skrattat och nästan gråtit många gånger (av skratt naturligtvis) åt alla dessa liners som kommer från, främst komikernas munnar. Nu ser jag ett avsnitt med sportjournalisten Patrik Ekwall (känns faktiskt hemskt att skriva hans namn för slemigare typ får man leta efter) och simerskan (stavas det så? Ser väldigt konstigt ut?!) Josefin Lillhage och komikern Måns Möller drar ett skämt som jag tycker är klockrent:

Måns: Får man mjölksyra när man simmar?
Josefin: Ja, det är klart.
Måns: Ah, jag var rädd för det. Det är därför jag inte håller på med idrott överhuvudtaget för jag är laktosintolerant.

Helt enkelt klockrent. Nu stämmer det ju inte riktigt in på mig, men det hade lika väl kunnat göra det. Men å andra sidan, jag tar ju ett laktospiller innan varje träning så jag känner ju aldrig av mjölksyran...

Inga kommentarer: