tisdag, februari 17, 2009

I've done something today.

Puh, nu är det någorlunda rent här. Eller ja, dammet och sanden är borta i alla fall och kläderna är ihopvikta och inlagda på sina respektive hyllor. Tvättkorgen är tom och snart ska jag gå ner för sista gången i tvättstugan. Ikväll hade jag tänkt vika tvätten på en gång, känns så skönt att få det bortgjort, annars ligger de där i en hög och blir smutsiga igen.

Disken hade jag tänkt skita i. Varför ska alltid jag ta hand om den? Kan man ju fråga sig, men jag vet att det kommer bli jag som står där i slutändan i alla fall. Men det tar jag imorrn, orkar inte nu. Ska även ta ett ordentligt tag i badrummet. Men som sagt, imorrn. Efter att tvätten är upphämtad är det matlagning som gäller. Rotfruktsplättar, lingonsylt med kanel och stekt bacon, står det på matlistan idag. Tror inte jag har ätit det sen april i fjol och det håller verkligen inte. Jaja, tvättstugan är bokad efter mig så det är väl lika bra att gå ner och maten gör ju sig inte själv. Eller vad vet jag?

Inga kommentarer: