fredag, februari 20, 2009

"It's not to shabby for Rachel."

Vilken dag det blev till slut. Det blev att fara på stan för att strosa lite och när jag nästan precis anlänt till Dollarstore (har inte varit där på jättelänge och abstinensen har varit svår) ringer Elin och frågar om jag ska med på stan. Så från klockan tolv till typ för en halvtimme sen har vi strosat runt och fnissat och varit lite knäppa, så som fredagar kan vara ibland. Det har varit mycket trevligt faktiskt. Sen har vi även hunnit äta lunch med hela gänget (vi var väl kanske nio totalt?) på Furuborg. Mumsfillibabba, säger jag bara. Karré, potatisgratäng, hur mycket sallad som helst och någon sorts cheesecake till efterrätt. Det är inte illa pinkat.

Har även äntligen fixat mig en ny telefon, men den kommer inte förrän nästa fredag. Känns hur underbart som helst. Funderar faktiskt på att släppa ner min gamla i ån (när isen har smält så klart) bara för att jag hatar den så mycket. Men vi får väl se vad som händer när våren kommer. Jag är i alla fall väldigt glad att jag får byta ut fanskapet, den har då fan inte varit till belåtenhet. Verkligen inte. Men som sagt, en vecka kvar. Tjoho!

Förutom att jag fixade mig en ny telefon, hittade jag även ett par nya byxor på Gina Tricot. (Bilden är ju som sagt dålig pga mobilen) Mörkblåa, trekvartsbyxor för 79 kronor, ganska så bra kurs och eftersom jag hade hundratvå kronor kvar på presentkortet fick jag tillbaka tjugotre kronor. Så allt som allt har det varit en bra dag. Förutom att jag fått hänga med Elin har jag alltså fixat ny telefon, köpt nya byxor och fått tjugotre kronor. Inte illa för en fredag!

Min nya telefon, Nokia 5800 Xpress music phone

De nya byxorna
(och bilden är ju dålig pga mobilkameran)

Inga kommentarer: