fredag, februari 06, 2009

hockeyfights, good or bad?

Det blir inomhus idag. Alltså packningen är ju också inomhus, men jag menar inomhus i soffan. Håller på att ladda över avsnitten till älskades dator så att det blir serie på storbilds-tvn. Medan jag laddar ser jag Debatt på SVT1, just nu diskuterar de hockeyvåldet. Ska slagsmålen förbjudas? Dumheter.

Visst, slagsmål är vidrigt och onödigt. Men på hockeyplanen är det en helt annan sak. Utan fighter på planen blir det ju som att se en knattematch. Det blir lite tråkigt och långsamt. Men absolut, slagsmål som slutar med hjärnskakning eller annan större skada kanske borde tänkas över, men i stridens hetta kan allt hända. Jag tycker verkligen inte att slagsmålen på hockeyplanen ska förbjudas, då skulle det bli lite trist och tråkigt. Okej, nu ser ju inte jag en hockeymatch för slagsmålens skull, men det tillhör hockeyn. Så är det bara.

Nu pratar Canal+ sportkommentator Anders "Ankan" Parmström och säger att det blir ju utvisning om de börjar slåss och det är ju sant. Slåss spelarna blir det utvisning minst två minuter, så det finns ju straff och den som sitter utvisad kan ju göra så att sitt lag förlorar. Så det är upp till spelarna hur de vill göra. Sen kan man ju diskutera många av de tacklingar som inträffar i NHL, där spelarna ligger medvetslösa på planen efteråt. Det borde verkligen förbjudas. Tacklingar som görs medvetet! Jaja, debatten fortsätter och de säger bra saker, men att skriva dem här blir konstigt.. Ska se klart och sen fortsätter jag med Cityakuten!

Inga kommentarer: