fredag, februari 20, 2009

a conflict between body and mind.

Hade sett fram emot sovmorgon i morse. Det är vilodag för skidskyttarna i Asien och jag såg därför min chans att sova ut. Men tydligen hade inte kroppen samma tanke. Fem över åtta vaknade jag och låg kvar och vred och vände mig i en halvtimme ungefär. Försökte verkligen övertyga kroppen att vi skulle sova vidare. Men icket. Så jag tog en morgonpromenad istället. Termometern visade "bara" sjutton minusgrader och det är inte lika farligt som tjugofyra. Det var väldigt skönt att komma ut och det har under tiden blivit lite varmare. Skönt.

Så nu sitter jag här med alla morgonrutiner gjorda och funderar på vad dagen ska innehålla. En dusch är givet, men efter det är det tomt fram till klockan åtta ikväll, då det är dags att dansa igen. Skulle behöva sortera bland lite papper som bara blivit dumpade i ett skåp i köket och skulle även behöva slänga en massa glasflaskor som står och tar upp plats i ett annat skåp. Men dessa saker känns inte som att det kommer ta ända till klockan åtta, så kanske, kanske att jag tar en sväng in mot stan. Man vet aldrig, någonting kanske finns som behöver följa med hem. Det är dumt att missa det.

Inga kommentarer: