torsdag, januari 01, 2009

my 2008.

Snodde en lista från Sushi. Tyckte det var en bra sammanfattning av förra året (en mer snärtigare än den jag skrev i ett tidigare inlägg).

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Färgade håret brunt.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Brukar inte ge några, för jag vet att jag inte håller dem.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja och detta år kommer det bli fler.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Inget.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Fast anställning.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Många. Men kanske speciellt fredagen den 13e juni.

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag lyckades göra klart skolan och äntligen ta min examen!

9. Största misstaget?
Misstag och misstag, men jag kanske skulle ha tänkt en eller två gånger innan jag flyttade den andra gången i somras.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förkylningar har väl varit det "värsta", sen har jag haft lite ryggont och sträckningar i lår och sånt.

11. Bästa köpet?
Min dator!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Räkningar och mat. Sad but true!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Amy MacDonald - This is the life och Jason Mraz - I'm Yours

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Svårt att säga, det blir nog oavgjort där eftersom halva året var lesset och halva vara glatt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer aggressiv på jobbfronten.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Funderat på saker som är onödiga att ödsla tankekraft på.

18. Hur tillbringade du julen?
Med Micke och hans familj och släkt i Jutis.

19. Blev du kär i år?
Slutade aldrig vara kär.

20. Hur många one night stands?
Inget.

21. Favoritprogram på TV?
Oj, många. Allsången är kanske given eftersom det är sommar, men annars vette fåglarna.

23. Bästa boken du läste i år?
Khaled Housseinis (eller hur det nu stavas) böcker Flyga drake och Tusen solar strålar.

24. Största musikaliska upptäckten?
Kate Voegele.

25. Något du önskade dig och fick?
Min examen!

26. Något du önskade dig men inte fick?

Jo.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Bjöd på fika hemma hos mig och myste med älskade.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade fått en fast anställning.

30. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Björn Gustavsson.

32. Vem saknade du?
Vänner från förr.

33. De bästa nya människorna du träffade?
Mina "nya" vänner och kollegorna på Darub.

34. Mest stolt över?
Att jag lyckades med att få ut examen.

35. Högsta önskan just nu?
Att 2009 innehåller många skratt. Att det löser sig på jobbfronten, både för mig och för Micke och sedan att vi får en trea någonstans i stan och självklart att alla mina nära och kära får vara friska och må bra.

Inga kommentarer: