onsdag, januari 28, 2009

me, the housewife.

Vilken hemmafru jag är ibland. Har tvättat (och håller fortfarande på), plockat upp kläder och annat från golvet och precis nyss tog jag ut en plåt med nybakade scones. Gårdagens besök på Wayne's inspirerade mig. De smakade inte som de igår, men de är väldigt goda och den här gången glömde jag inte saltet (brukar göra det).

Till middag idag står det ugnspannkaka med fläsk på listan. Det var väldigt längesen vi åt det och vi har varit sugna länge, så nu är det dags. Men jag hade faktiskt tänkt lägga min hemmafruuniform på hyllan och låta min sambo göra middagen. Jag har gjort mitt för idag.

Ska läsa en stund, sen hoppa i duschen och göra klart tvättstugan. Ikväll väntar häng på Nodo med tjejerna. Mycket trevligt och det ska bli skönt att komma ifrån lägenheten ett tag. Behöver det känner jag.

1 kommentar:

J sa...

Oj så duktig.. Om jag kunde få samma il skull ejag bli överlycklig, våra tvätt.korgar syns knappt :S
PUss, ses ikväll :)