söndag, januari 25, 2009

"Hey, what's up with miss Hawaiian Tropic?"

Det har verkligen inte varit en bra dag för svenska herrar. Skidskyttarna sköt bort sig och handbollskillarna förlorade mot Ungern, vilket troligtvis gjorde att de tappade att få spela om femte platsen i VM. Ingen bra dag för svenska herrar alltså.

Däremot har det varit en bra dag för de kvinnliga skidskyttarna. Helena Jonsson kom tvåa i masstarten trots att hög höjd inte är hennes likör (citerar Christer Ulfbåge) och ACO var med och kämpade om tredje platsen. Hon slutade dock sexa, men det var tajt mina vänner. Så det är ju bra att damerna gjorde dagen bra i alla fall.

Själv har jag varit på Hawaii med Trocka och älskade. Vi tog ett riktigt bra jetplan och var där på ungefär en kvart. Inte illa pinkat. Men vi stannade mest bara för att äta pizza, för jag har hört att ön bjuder på goda pizzor. Sen ville vi tillbaka till minusgraderna och snön så vi tog planet och åkte hem. There's no place like home, sägs det ju.

Det luktar jordnötsringar här i vardagsrummet. Jag tror det är ett tecken. Det är nog bäst att ta på mig skor och jacka och ta bilen till Statoil och köpa en påse ringar, även om pizzan gjorde mig lite mätt. Men jag kan inte ligga här i soffan och känna lukten om jag inte kan tugga på ringarna också. Det går inte för sig!

3 kommentarer:

J sa...

Mmmm vad gott det lät med jordnöttsringar (iofs låter mkt gott nu ;) hihih.
Jag skulle vilja ah en rättelse, ACO kom väll ändå femma?!!
Hare så bra.-. PUSS

J sa...

Men det är ju klockrent det är ju de som är kul ;O) HIhih..
Jaa jag räkna då du skrev sexa. 3,4,5.. Jaa det var mkt skidor idag på jobbet ;) Vem av killarna är i sprint-finalen? Inte larsson va? Jaja hare, hitta på nått någon dag? JObb imorgon? Annars jag hänga med JÖ! efter lunch! PUSS...

J sa...

Ojj så duktig at gbörja packa ner.. Är inte det roligaste men går säkert bra när du kommit igång! :) Jag ska hälsa!! (klart jag läser före ;) Jaaa men då får vi hitta någon bra dag/kväll :) PUSSS