lördag, december 20, 2008

yesterday.

Gårdagen i korta drag; Efter jag hade lugnat ner mig en aning (läs förra inlägget) åkte jag in till stan och fikade med pojkarna. Det blev många diskussioner om allt möjligt. Sedan gick jag en sväng på stan för att titta efter en nyårsklänning och jag hittade den och min underbara, underbara karl betalade den. Sedan for vi ut till Enrisvägen och umgicks med mina svärföräldrar och hundarna. Det var väldigt trevligt tills ögonen började klia efter ett tag (note to self: glöm inte allergipillrerna när du ska till Jutis) så vi for vidare på Ica och handlade grönsaker. Dessa grönsaker resulterade i tacos. Jag tror att det var ett drygt år sedan jag åt tacos (ett år, förstår ni?) och det var helt fantastiskt. Det var så fantastiskt att jag blev så proppmätt att jag knappt kunde röra mig. Skjutsade karln på party inne i stan, åkte hem och la mig i soffan. Hur länge tror ni att jag hade ögonen öppna? En halvtimme ungefär. Somnade alltså kring nio. Skönt, men helt knasigt. Vaknade vid ett-två för att hämta fyllot på stan, men annars har jag sovit bra. Tack för det!

Idag fryser jag när jag sitter inomhus, dricker te för att hålla värmen och samtidigt lena min raspiga hals (har dock inte pratat än så jag vet inte hur raspig den är). Sitter och väntar på skidskyttarna som startar om några minuter. Även om klockan är tidigt (i alla fall tidigare än jag brukar vakna) så känns det inte så hemskt, men däremot måste jag nog ta en powernap lite senare. Men nu ska jag inte jump to any conclusions, dricka te och vänta på skidskyttarna, det är vad jag ska göra just nu.

Inga kommentarer: