tisdag, december 30, 2008

goodbye year of 2008!

Jag brukar ha en vana att sammanfatta året som gått, dock blev det inte så ifjol, men nu har jag gjort det och kanske att många av er inte riktigt hade kläm på vad som hände i början av året, men det kommer här nedanför. Att ett år kan vända så som mitt år har gjort. Men ändå ser jag motgångarna som någonting positivt, de formade mig till den jag är idag och utan motgångarna hade jag inte suttit här idag, tillsammans med mannen jag ska tillbringa resten av mitt liv med. I alla fall om jag och han får bestämma.

"Årets första dag blev en av de värsta dagarna i mitt liv. Ett två års förhållande tog slut. Drömmen som jag befunnit mig i rasade samman och ensamheten tog över. De första månaderna blev jobbiga, men det är under sådana situationer som ens riktiga vänner kommer fram och visar sig och jag vet inte hur jag ska kunna tacka alla dem som fanns där för mig med en axel att gråta ut mot eller med några ord som fick mig att le. Alla dessa människor kommer jag för alltid vara tacksam mot och jag hoppas att de vet att jag finns där för dem om de någonsin behöver en axel att gråta emot eller så enkelt som ett ord att le till.
Sommaren kom och saker och ting blev ljusare, inte bara det att solen kom med allt sitt sken, utan saker och ting i livet lystes upp. Men tankarna kunde inte riktigt försvinna. Jag träffade människor i början av sommaren som jag trodde skulle ge mig glädje, men tankarna på en viss människa kunde inte försvinna. I mitten av sommaren en dag som blev en förvirrad dag kom de ord jag väntat på ända sedan årets första dag.
Ensam blev tillsammans igen. All kärlek och längtan blev för stor för oss båda och vi insåg att en framtid ifrån varandra inte var bra så vi bestämde att en framtid tillsammans skulle det bli.
Slutet av året blev underbart. Tillsammans med världens bästa kan det inte bli annat än underbart. Sedan att vänskapsbanden som knöts i början av året blev starkare och starkare gjorde avslutet på året ännu bättre.
Det är inte bara kärleken och vänskapen som blev starkare detta år. 2008 blev också det året då jag äntligen fick klart skolan. Jag har numera en filosofie kandidat examen inom mediekommunikationsvetenskap med inriktning journalistik. En lång mening, men ack så kraftfull. Jag fick även ett nytt jobb och lärde därmed känna fler människor och fick fler lärdomar.
Under detta år har jag även flyttat fem gånger. Fem gånger på ett helt år och under sommaren flyttade jag tre gånger på bara någon vecka. Det hände massa med saker och det blev konstigt, men som jag sagt tidigare och det tåls verkligen att sägas igen, bra vänner är det bästa som finns när situationen kräver det. Utan mina vänner hade jag nog inte klarat mig så bra som jag ändå har gjort.
När jag ser tillbaka på det här året är det med både sorg och glädje. Men även om året började så fruktansvärt blev det ändå bra tillslut. Vem hade kunnat tro det den där hemska dagen i januari?
Tillsammans ska vi nu ta emot det nya året. Tillsammans med mina vänner, men framförallt tillsammans med Micke. Tillsammans jag och han. 2009 hoppas jag blir bättre än 2008, men jag har ändå inga förväntningar, förutom att det ska lossna på jobbfronten. Men så länge vi är tillsammans kan det bara bli bättre. Så, 2009, jag är redo, du kan komma nu!"

1 kommentar:

J sa...

Ohhh vilken sammanfattning :) Nice.. Att du har orken att skrivaen sådan, creeds! Ses simorgon på la badhus. PUSS :)