måndag, december 15, 2008

a box full of food.

Börje och jag hade en mycket trevlig stund som tentavakter. Men jag gjorde det mesta av vaktandet för Börje, ja vad ska man säga, han hade lite svårt. Men det var lättförtjänta pengar, men tröttheten fanns där som en skugga bakom mig hela tiden och ville inte lämna mig i fred. Men älskade håller på att koka lite varmkorv så efter en korv ska jag lägga mig och stänga ögonen en stund för inte ska ni tro att det är färdigjobbat för idag inte. Nej, nej, jämtlänningarna måste ju ha sin tidning så det är bara att harkla sig och dricka lite vatten och börja läsa (om fyra timmar alltså).

I lördags på den underbart roliga julfesten delades det ut julklappar och det var inte några fjesiga kommunklappar inte. Nej, Darub vill gå ett steg längre och gav alla anställda inom koncernen (inklusive jag, för jag är anställd, dock även bara som vikarie) en låda med julmat och allt är import från ett annat land, förutom sillen. Inte illa tycker jag. Så idag hämtade jag min låda. Lämnade den nämligen på jobbet i lördags var inte så sugen på att bära runt den på krogen. Så nu ska här ätas fin julmat. Men nu fick jag en korv med bröd av älskade, så jag ska äta den och sen napa lite.

Inga kommentarer: