måndag, december 15, 2008

all talk and no candles.

Kom precis på att det var tredje advent igår. Alltså, vad händer med dagarna? Eftersom jag jobbar som jag gör blir jag en dag före hela tiden och då går vissa saker bort i huvudet. Nu kanske ni undrar varför det är så "viktigt" med tredje advent, men då ska jag tala om för er att ingenting. Men jag har en adventsljusstake hemma på mitt köksbord och det är endast tänt ett ljus, ja lite av det andra har brunnit. Jag måste nog ta hit den så att ljusen får brinna ordentligt. Typiskt.

Nu ska jag snart göra i ordning smörgåsar till halv tio-fikat och sedan sätta mig i bilen för att åka till jobbet. Suck. Visst jag är jätteglad att jag har fått jobba så mycket som jag faktiskt har fått den här månaden (kontot kommer bli glatt i januari), men jag börjar bli lite less av att aldrig vara hemma på kvällarna. Skulle vilja ligga i soffan med älskade och bara mysa framför teven. Men å andra sidan så har vi ju många kvällar tillsammans i framtiden, men det känns så långt bort. Jaja, nu ska jag sluta gorma och gå och göra mina mackor. Tidningen läses ju inte av sig själv, däremot skriver den ut av sig själv, så det betyder att jag egentligen inte behöver ha så bråttom. Haha.

Inga kommentarer: