måndag, november 03, 2008

My Lack of Motivation.

Solen skiner idag, det är ganska trevligt. Marken är lite vit, men jag undrar om det är "riktig" snö eller bara lite frost. Hursomhelst så sitter jag inomhus och försöker få till den sista artikeln för att kunna få ut min examen. Men som med mycket annat som har med skolan att göra, går det segt. Motivationen finns där (halleluja!) men den sitter lite långt in, så jag måste försöka lura fram den litegrann i alla fall.

Helgen har annars helt okej. Fredagen var nykter och det blev Idol med Jonna och Elin och sedan fyllechaufför till Durrnäs-pojkarna. Lördagen började i ett lugnt tempo som sedan speedades upp en aning. Stadsturen tog lite längre tid än planerat för att vi inte hade någon bra framförhållning tror jag. Men det löste sig och kvällen slutade som Saloongirl på Statt (vilket sög, alltså Statt, inte utklädnaden). Gårdagen var jag väldigt sliten så jag låg i Mickes soffa hela dagen och såg tv, gick bara hem några snabbisar för att hämta och lämna lite grejer.

Men helgen är förbi och en ny vecka är här och jag hade tänkt att jag denna vecka ska få skolarbetet gjort, för på måndag har jag möte med läraren igen och då vill jag att hon ska säga: "Bra gjort, Anna. Ska läsa igenom så snabbt som möjligt så att du kan få dina poäng". Det vore härliga ord i mina öron.

Nu ska jag ta en Novalucol för magen är inte så bra (varför kan den aldrig vara helt okej?) och sedan ska jag göra någonting så att klockan blir efter tio så ska jag försöka ringa mitt samtal igen så att jag kan få mig en liten intervju, som kan hjälpa mig lite framåt i arbetet... Det här var inget kul inlägg, men jag behövde lite tidsfördriv. Jag sätter nu punkt.

Inga kommentarer: