söndag, september 28, 2008

Miss Floorballwife.

Förra säsongen var jag hockeyfru och satt otaliga gånger i den extremt kalla ishallen i Rosvik. Men trots kylan var det mycket kul att se min underbara på isen, stångandes och knuffandes. Hockey är en bra sport och mycket händelserik.

Men nu är det nu säsong och faktiskt en helt ny sport. Jag har nämligen gått och blivit innebandyfru. Lite varmare hall, lite mindre slagsmål och förhoppningsvis mer lärorikt. Eftersom jag inte har varit på så mycket innebandy (alltså riktig, det jag spelar är ju mest for fun) så ska det blir en mycket rolig säsong.

Så efter frukosten ska jag åka iväg till Öjebyn (om jag hinner säga till Peter innan han hinner åka) och se när min underbara stångas och knuffas i innebandy. Dock blir det nog inte så mycket av den varan, men kanske jag får se några snygga mål från hans "snärtiga handled" så som förr i tiden. Det vore inte helt fel heller.

1 kommentar:

J sa...

Hmm hade det match alltså? Spela min peter nu eller?

Jaa snart komme rjag hem :D Mmm Hörde att ni har storm :P Men det är ju van det har jag haft här länge så det ska vi nohg kunna vänja oss med...

Kram åp dig. Hemma om 2 dagar!!!! PUSS