torsdag, september 04, 2008

Is This My Lucky Day?

Vaknade imorse och kände mig faktiskt utvilad. Drog mig en liten, liten stund innan jag gick över till mig för att äta frukost. Kändes som en bra morgon och jag började planera lite sysslor för dagen.

Men så bryts allting. Det började med att mitt trådlösa internet inte längre fungerar och jag har absolut ingen aning om hur jag ska fixa det. Som tur är så fungerar det ju med kabeln. Men detta störde min positiva rytm jag hittat och jag kände hur humöret sjönk. Sen efter att äggen kokat färdigt och jag skulle förbereda frukosten kommer nästa humörsänkning... Alla min potatisar (en oöppnat 2 kgs påse) och en liter (även den oöppnad) juice har frusit. I kylen! Jag förstår ingenting. Men jag åt mina smörgåsar och drack min tekopp. Sen tog jag mig en snus och la mig i soffan. Humöret blev lite bättre, men jag är fortfarande satans irriterad. Varför just idag?

Hursomhelst så ordnar sig nog allt detta under dagen. Rawi skulle komma och titta på problemet med kylen och sedan får jag väl se vem som kan hjälpa mig med det andra. Jag som trodde denna dag skulle bli en helt okej dag. Men man ska tydligen inte ropa hej, förrän man kommit över bron...

18 dagar kvar till Dagen D!

Inga kommentarer: