måndag, augusti 11, 2008

My Last Week.

Nu inleds min sista vecka som semestervikarie. Två månader av sommaren har snart förflutit och vad har jag gjort? Inte ett smack. Men å andra sidan har man två jobb finns inte tid till så mycket mer än, just det, arbeta!

Jobbar dock bara halvdag idag, men inte kan jag slappa för det när jobbet är slut. Eftersom jag jobbat hela helgen ser lägenheten ut som ett skrotupplag, så jag måste ta hand om den idag för senare i veckan hinner jag inte. En fullspäckad vecka (trots ledigt onsdag och torsdag), men det händer roliga saker på mina lediga dagar så jag ska inte klaga.

Sen har ju OS i Peking dragit igång och som sportnörd är det super. Den första svenska medaljen är bärgad, ett silver i damernas linjelopp (cykel). Mycket bra start. Nu kommer det snart förhoppningsvis några fler eftersom simmarna plaskar för fullt och nästa veckan är det dags för friidrottarna att ta sig an medaljstriden. Härligt!

Något som däremot inte är härligt är att jag måste åka på jobbet nu. Suck. Det känns extra tungt eftersom jag jobbat i tre dagar redan och idag måste jag tyvärr jobba med den mest omständiga människan i världen. Tur att jag slipper arbeta med henne själv. Men ändå... Någon som vill byta?

Inga kommentarer: