måndag, juli 07, 2008

My Doublelife.

Jag lever ett dubbelliv. På dagarna är jag vårdbiträde och ser till att de gamla på Laxstigen inte kollrar bort sig mer än vanligt. På kvällarna är jag taltidningsredaktör. Blir jag inte schizofren av det här, vette tusan om jag någonsin blir det.

Idag har varit en lite jobbig dag. En av gubbarna på jobbet gick bort. Sorgligt och sorgligare blev det när hans syster (som är den bästa anhörig jag träffat) var alldeles blank i ögonen. Usch, men jag är glad att det gick fort och att hon hann komma innan han tog sista andetaget.

Jaja, mitt dubbelliv tillåter inte några långa inlägg. Nu ska jag äta, sen duscha och sen är det bara att ta på sig taltidningsredaktörs uniformen. För att sedan sova någon timme och ta på sig vårdbiträdes uniformen imorrn bitti igen. Kul liv jag har.

1 kommentar:

J sa...

Hmm.. JObbig.. :S