tisdag, juli 15, 2008

Happy Feeling.

Nu ska jag berätta om min morgon. Vaknade kring niotiden och kände mig utvilad. Dock var det konstigt att vakna upp på ett nytt ställe (har sovit min första natt i min lägenhet), men å andra sidan är jag rätt van att vakna upp på nya ställen. Det låter kanske som att jag byter sovplats varje dag, men så är inte fallet.

Hur som helst så tog jag en promenad det första jag gjorde (var på tiden, för det var alldeles för längesen) och la ner nyckeln i skon för att slippa ha den i handen. Efter en halvtimme blev jag lite nojig och skulle kolla om nyckeln låg kvar. Irriterande insåg jag att nyckeln inte fanns där. Det var bara att vända om och skanna vägen jag gått. Men när jag återkom till Durrnäs hade ingen nyckel hittats och inte svarade Krille (Mickes kusin, som bor i Mickes lägenhet) heller. Hungern och irritationen blev större. Vad gör man?

Funky kom precis i samma veva och jag fick följa med honom upp för att slippa vara själv (inte för att det var hemskt att vara utomhus precis) och vad händer då? Jo, när jag tar av mig skorna och skakar dem lite extra faller min kära nyckel ur en av dem. Underbara känsla!

Så jag fick stilla hungern och kunde slappna av. Men det hade varit så typiskt mig om jag hade tappat nyckeln. Sen har jag även hunnit med en timme i solen. Det blev bara en timme för de började klippa gräset där jag låg. Så typiskt. Förstår de inte att jag måste få lite soltid när solen väl visar sig och jag är ledig?

4 kommentarer:

J sa...

haha..! Typiskt :P Härligt dock med en promenad :) Jobbar du imorgon eller? Hare, PUss!

J sa...

Anna säg att du är ledig idag och vill sola ;) Ser ut som att det ska bli fint väder! Ring mig isåfall :) Puss!

Anonym sa...

Haaj ! jag såg dej igår nedanför min balkong, jag ville inte ropa, för du hade hörlurar på dej, så de hade nog blivit pinsamt för mej :) fick du mitt mess i tisdags ? tänkte om ja hade rätt nummer, hähä ! du är då välkommen på lördag om du vill så :) Puss

Anonym sa...

Du är utmanad - se min blogg!