torsdag, april 10, 2008

Today I've Been a Good Girl.

Vaknade av att telefonen ringer och det kan bara (nästan) vara en som ringer tidigt (eller tidigt och tidigt, 08:45) och jag hade rätt. Det var jobbet. Kunde jag komma in och jobba på eftermiddagen? Kollade klockan och insåg att det kunde jag, men då var jag tvungen att stiga upp på en gång och sätta igång med pluggandet.

Kom in i ett flow (lyckligtvis) men insåg att klockan blivit halv tolv och jag satt fortfarande i pyjamas. Bara till att snabbäta någonting och klä på sig och cykla ner till jobbet. Väl där blev det en hel del sittande (är fruktansvärt lugnt på den våning jag var på idag, nästan skrämmande). Kom hem kring halv fem och satte mig på en gång med böckerna igen (inte likt mig, jag vet) och nu är jag klar. Eller jag anser mig färdig för idag. Kommer inte så mycket längre utan den sista boken (kan den som lånat den från skolans bibliotek lämna tillbaka den snarast, jag behöver den!).

Nu kurrar magen (eller okej, den har kurrat sen jag kom hem, men jag tänkte avsluta dagens skörd av plugg innan maten) så jag ska försöka åstadkomma något kulinariskt att fylla den med. Sen tänkte jag lägga mig ner och se någon serie, eller ska jag se på teve för omväxlings skull? Jaja, hursomhelst, jag ska lägga mig och slappna av. Det förtjänar jag efter dagens pluggande. Önskar jag hade någon belöning att ge mig, men jag kommer säkert på någonting bra att fira denna triumf. För en triumf är det, för så här mycket har jag inte pluggat på jättelänge. En guldstjärna till mig!

1 kommentar:

J sa...

Ohh så duktig med plugg, jobb och sen plugg IGEN! Wieee :)

hehe nu ska jag vara duktig ,med plugget! :S Puss hej!