måndag, april 14, 2008

Back In School.

Jag sitter i redaktionen. Nu kanske ni är helt förvirrad. Men jag kan ju säga att ni som var med mig under min studietid vet exakt var jag sitter (för ni har väl inte glömt redaktionen?). Varför jag sitter här? Jo, jag skulle till äldreboendet Berggården för en liten pratstund (har med mina kompletteringar att göra, mer säger jag inte förrän allt är färdigt), men de hade inte tid att prata med mig förrän klockan ett, så istället för att åka hem och komma tillbaka, gick till skolan. Hade tänkt prata lite med Patrik och kolla statusen på c-uppsatsen. Men han var inte där.

Så jag tänkte vara lite nostalgisk och sätta mig i redaktionen. Känns konstigt och sen känner jag mig som en främling. För alla som går här nu är ju helt okända för mig. Jag känner inte igen ett enda ansikte och det känns väldigt konstigt. Försöker hitta på någonting att fördriva tiden med, men det finns inte så mycket att göra här.

Jag får helt enkelt förbereda min pratstund eller så kan jag gå och prata lite med Eva Riklund, hon och jag går way back och jag är nästan skyldig henne en tjänst, för den där kvällen i slutet av mars (eller början av april, minnet sviker lite) för drygt fyra år sedan. Åtminstone fem minuter kan jag så ihjäl att prata med henne... Åh, nu kom ett ansikte jag känner igen, Totte. Han och jag har varit grannar! Det är bra!

Ska gå till Kåren med Totte nu, kanske jag känner igen fler folk då.

Inga kommentarer: