måndag, mars 24, 2008

Liquorice or No Liquorice? That's The Question.

Äntligen är helgen över. Påskhelgen tillbringade jag på jobbet. Jag vet att det var självvalt, men alltså, jag blir galen. De boende har ätit något konstigt för de är helt galna, okej kanske inte alla, men många av dem. Mitt huvud är helt snurrigt av allt prat, tjat och gnäll. Det ska bli så skönt att vara ledig ett tag. Eller åtminstone imorrn, jag vet inte hur resten av veckan blir. Men en dag ledigt är bättre än ingen alls.

Annars är jag grymt godissugen just nu, vilket är väldigt konstigt, jag har ätit så mycket godis på jobbet att jag borde vara less godis för en lång tid framöver. Men det är någonting som säger mig att godis är det jag vill ha. Lakrits står högst på listan. Så frågan jag har försökt få svar på en stund är om jag ska idas klä på mig och traska iväg till kiosken och inhandla lite lakrits eller om jag ska försöka kämpa emot suget och helt enkelt sitta kvar i fåtöljen och försöka hålla mig ifrån att somna...

Ni förstår ju vilket dilemma jag har framför mig denna måndagskväll (som egentligen är en söndag för att det är annandag påsk). Ibland är det verkligen inte lätt att vara jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror på inhandling av karameller ;)

Anonym sa...

Det var rätt val :) Ledig idag?