torsdag, mars 13, 2008

Breaking the Law.

Det finns en lag som säger att om du jobbar kväll (alltså du slutar 21.00) får du inte börja nästa dag förrän 08.00. Jag har fått lära mig att lagar är till för att följas, men tydligen så stämmer inte det alla gånger...

Idag har jag haft en kvällstur, med andra ord, jag har jobbat till 21.00. När tror ni att jag måste vara på jobbet imorrn? Precis, 07.00! Hur går det ihop? Jag trodde att lagen gällde alla. Jag blir så less. Bara för att jag är vikarie och byter våning från dag till dag måste ju lagen ändå gälla, eller är jag helt ute och cyklar?

Så nu sitter jag här och väntar på att håret ska torka (vill ju inte vakna med håret åt alla håll och kanter imorrn) så att jag kan inta sängläge. Imorrn kommer bli en tung dag, det känner jag redan nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

har du påpekat detta för din chef?? De kan få böter. Det är otroligt viktigt att de följer den här lagen. Om du tex ska köra bil dagen efter och råkar ut för en olycka, så är det jobbets fel eftersom du inte fått dina timmars sömn. Jag blev hemskickad från jobbet en morgon när de kom på att jag sovit "för lite".
Annars får du prata med facket!
Viktigt viktigt!
Kraamar

Anonym sa...

Mmm det är inge bra anna! :/ Hoppas iaf det går bra på jobbet. får vila sen på eftermiddagen.. :) Kramar! :

Anonym sa...

Ja känner igen de där. Våran förra chef följde INGA som helst lagar, man kunde jobba PDOL till 2 på natten och sen börja 8. Men en ny chef nu, och allt är super bra. Hoppas de blir bättre för dej också, du borde verkligen säga de till din chef ! Du får ha en fantastisk helg, lycka till me jobbet :) Kram