tisdag, mars 25, 2008

Anna and Börge's Day of Fun.

Idag har jag varit duktig. Har haft ”affärslunch” (vuxenpoäng) med min handledare, Håkan (ska uttalas med skånsk dialekt) och pratat grävjobb, sedan håller jag på att baka bröd (börjar vara min grej det där med brödbak), denna gång blir det ciabattabröd. Men det som varit min stora grej idag, det är morgonpromenaden. Visst, det börjar vara rätt vanligt för mig att promenera (vem trodde det?), men idag var jag ute i två timmar (!).

Lovade Jessica att ta med hennes galna schäferpojke på promenad (fast även om hon inte bett mig hade jag tagit med honom, börjar verkligen tycka om den där damphunden) så jag hämtade honom och vi började promenera. Eftersom vädret var underbart tänkte jag att en tur på isen kanske vore trevligt. Det slutade med att vi promenerade Fårön runt (väldigt långt och väldigt halt). Börge (schäferpojken) var överlycklig och jag var dödstrött.

Men jag känner mig väldigt nöjd med mig själv att jag orkade hela vägen runt (ska väl dock tillägga att det var mycket envishet bakom i slutet), så nu funderar jag på att kanske alltid ta den rundan när jag ska röra på mig (det förutsätter ju att isen håller ett tag till). Och självklart, Börge, han följer med!

Titta så söt han är, damphunden!


1 kommentar:

J sa...

Men gud så härligt!! :) Nu ångrar jag ju att jag inte följde.. Jag vill ochså busa med Börje! Och såklart träffa dig ;P Får följa någon mer gång då ni ska ut och gå fårön runt.. Ledig imorgon? HAha! Puuuss...