torsdag, februari 07, 2008

My Fly.

När jag kom hem från min morgonpromenad (yes, fjärde dagen i rad jag är ute på morgonen) hörde jag ett konstigt surrande i hallen. Tittade upp i taket och fick blinka ett par gånger för att verkligen inse att det jag såg verkligen var det jag verkligen såg. En fluga! En svart insekt med vingar flög runt och studsade mot taket och surrade. Är det inte konstigt att ha en fluga inomhus den här tiden på året?

Jag har alltid velat ha ett husdjur, men jag vet inte riktigt om fluga är det rätta djuret att ha. De låter och är väldigt störande. Jag är ledsen men innan jag stänger ögonen ikväll ska den bort. Antingen att jag försöker jaga ut den i trapphuset så någon annan får ta hand om den eller så får den helt enkelt flyga vidare till flughimlen. I'm cruel I know, men livet är inte alltid rättvist. Det vet jag väldigt väl för tillfället!

Inga kommentarer: