måndag, februari 25, 2008

Lingonberrywallpaper.

Idag gjorde jag en konstig upptäckt i mitt kök. Eftersom jag inte tillbringar så mycket tid i köket är det inte konstigt att jag inte gjort denna upptäckt tidigare. Eller i köket är jag väl ibland, men vid köksbordet är jag inte särskilt ofta.

I alla fall så åt jag middag vid köksbordet (jag försöker använda köksbordet till det som är dess mening, men det fungerar inte så ofta), om det var förra veckan eller veckan före det är jag osäker på, men det var ett tag sen i alla fall och till middag den dagen åt jag någonting som skulle ha lingonsylt till, men jag kommer inte ihåg vad middagen innehöll mer än så (mitt minne är helt åt skogen). Hursomhelst, när jag skulle sätta mig ner och äta råkade jag tappa gaffeln rätt ner i tallriken och det kom lingonsylt på mig och på bordet. Kladdigt värre! Men ingen större skada, det bästa var att duken klarade sig utan några som helst fläckar (Hurra!). Jag torkade upp kletet och åt upp min mat.

Så kom då idag. Jag skulle äta lunch (även denna gång med lingonsylt, men ingenting hände, puh!) och sedan plugga litegrann (jag måste ha blivit galen). Så tittar jag lite åt höger (väggen sitter där) och vad får jag se? Jo, tapeten är full av lingonsylt. Helt galet! Tankarna började mala, hände det här idag under lunchen, hur kan jag ha glömt det? Men så kom jag på att det nog hände när gafflen bestämde sig för att smita ur handen.

Så dessa fläckar har alltså suttit på min vägg sedan förra veckan eller ännu värre veckan före det. Helt sjukt! Men som tur var hade de inte bosatt sig särskilt väl för jag fick bort dem, så nu kan ingen veta att jag har haft lingonsylt på väggen (ja, förutom ni som läser det här, men lova mig att låtsas som ingenting när ni är här och hälsar på).

Vad jag ville ha sagt med allt detta är en bra fråga, men som jag skrivit i ett tidigare inlägg så händer inte så mycket spännande i mitt liv så jag får ta det jag får helt enkelt. Men efter denna upptäckt har jag börjat fundera, hur uppmärksam är jag egentligen på saker som händer runt omkring mig? Till exempel lingonfläckar på min tapet, det är väl ändå någonting som jag borde ha märkt redan när det hände. Så slutsats; uppmärksamhet är inte heller min grej (tidigare har jag pratat om att timing och jag inte passar bra ihop). Vilka egenskaper har jag egentligen?

2 kommentarer:

nesesegoa sa...

replica bags manila replica bags philippines wholesale 7a replica bags meaning

teereaus sa...

this post n0e90t2b04 Louis Vuitton replica Bags replica bags philippines replica bags los angeles great post to read d6l22e3d62 replica bags philippines hop over to this web-site v5r31t8t96 replica louis vuitton handbags replica bags near me c9v55z5b28