tisdag, februari 26, 2008

Celebrate Good Times, Come On!

Ja, vad ska jag säga. Idag har varit en bra dag och något som också är bra är att det är kvar massor med timmar av den här dagen. Dock finns ett litet minus och det är min förbaskade rygg som tydligen ska krångla hela tiden. Smärtan sitter som en igel och vill inte släppa, leave me alone!

Men, idag gör det ingenting. Idag får ryggen smärta (dock inte mer, för då blir den här dagen inte bra längre) för jag är på ett strålande humör. Fick ett mycket, mycket efterlängtat telefonsamtal tidigare idag. Det var min underbara handledare Patrik, han sa de orden jag har väntat länge på (visserligen hade dessa ord kunnat komma tidigare om jag bara inte varit så lat, men den som väntar på någonting gott...), min uppsats. Den uppsats som jag bråkat från och till med i ett års tid, den uppsats som har gjort att alpinsporten och dess drottning Anja Pärson inte längre är min kopp te. Den uppsatsen som nu - hör och häpna - äntligen är färdig! Förstår ni? Jag är klar. Det är så underbart så jag vet inte var jag ska ta vägen.

Jag hade önskat att det var fredag idag så firandet hade kunnat ta sin riktiga spinn. Men om jag inte har helt fel så är det helg om drygt tre dagar och vad kommer jag att göra då? Yes, ni har alldeles riktigt. Fredagen firar jag med Let's Dance (vad annars?) och lördagen firas först i Boden (okej, inte det bästa feststället men har man en lillebror som blir 20 minus ett år gammal då har man inte så många alternativ) med familjen och sen, då ska ni få se på firande. Jag har redan börjat fundera ut vilken uniform jag ska bära och vilken alkoholhaltiga dryck som min lever ska få gosa med...

Jag ska avsluta med att citera från Robin Hood (den tecknade, det är faktiskt den riktiga Robin Hood, så det så!): Ooodeladi, ooodeliadi hoppsan, en sån dag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Världens största grattis, darling! Du är så duktig. :D Får se när jag får tummen ur...Haha. Njut av stunden och fatta hur bra du är! Pusselismask.

Anonym sa...

Patrik ringde mej med idag och sa att min uppsats är typ klar. Lite småfix. Så förhoppningsvis blir de du, jag tillsammans med Malin å Helena. Vore ju skitbra om vi skulle ha seminarium ihop ju!! Gött för oss. Jag firar med godis! Kram från producent-Sara

Anonym sa...

Yeay! jag gör vågen här nere i Uppsala och hoppas att du märker av den! Kram kära kollega