tisdag, februari 12, 2008

Boom, Boom, Boom, Boom.

Att skidskytte är någonting som jag tycker väldigt mycket om, vet ni redan vid det här laget. Så då kan ni tänka er vad jag har gjort nu i en och en halv timme. Jo, precis. Jag har suttit, stått, studsat, gått och varit allmänt med i loppet och hejat på svenskarna i Östersund. Det var dags för Mixstafetten och det tycker jag är en bra gren. Men jag är besviken. Visst grabbarna gjorde ett bra jobb, för ACO gav de inte det bästa utgångsläget. Men nog tycker jag att en medalj hade varit det enda rätta.

Att försvara VM-guldet från Antholz i fjol var kanske lite svårt, med tanke på tyskarna och ryssarna, men att komma fyra var inte godkänt. Nu kunde ju ingen räkna med att Vitryssland skulle åka till sig ett silver (kan inte sticka under stolen med att dopingsmisstankar kommer upp i huvudet, det blir lätt så när det kommer en underdog och gör ett sånt bra lopp), men att CJ skulle bomma så som han gjorde. Inte bra!

Men det jag verkligen tycker om med den här sporten är att även om svenskarna inte alltid gör det jag vet att de kan, så är det grymt kul att se Tyskland. De är helt otroliga. Lite tråkigt att Norge ställde upp med ett skitlag, för Ole Einar är ju den överlägset bästa skidskytten, men i nästa individuella tävling är han med igen. Underbart!

Inga kommentarer: