lördag, januari 19, 2008

My New Addiction.

Jag har fått en ny drog. Varje lördag/söndag-morgon måste jag direkt, då sömnen är över, kolla in tv-tiderna för dagen. Det som får mig så exalterad är en vintersport som är hur kul som helst att se på. Jag har alltid tyckt om att se det, men nu på senare tid har jag blivit mer och mer insatt och mer och mer intresserad. Så varje lördag och söndag väntar jag som ett litet barn på julafton tills starten kommer och jag längtar som tusan till VM i Östersund startar, då kommer jag vara klistrad framför teven.

Även om jag tycker att Sverige har tappat litegrann sen förra året i VM, men det är ändå roligt och roligast är ändå att se Björndalen åka. Han är helt makalös, men ändå mänsklig. Jag älskar slutspurten, då kan jag komma på mig själv sitta och försöka ge de på teven mer fart. Jag sitter och gungar från sida till sida, som om jag skejtar mig fram mot mållinjen... Underbar sport och hade jag fått leva om mitt liv, skulle jag helt klart ha börjat med detta när jag var yngre. Jag hatar skidåkning, men skidskytte, det är min nya drog!

Inga kommentarer: